سیاه نگار

خبر و روزنامه نگاری

خبر و روزنامه نگاری

تحلیلی و آموزشی

طبقه بندی موضوعی

منطقه گردشگری کشاورزی مزرعه خورشید

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۴۰ ب.ظ

در دنیای امروز، یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری با نام گردشگری کشاورزی یا آگری توریسم است که بسیار هم پر طرفدار شده است. زندگی در شهر و سبک زندگی شهری، بسیاری از ما انسان ها را نه تنها از طبیعت دور کرده است بلکه مزایای بودن در چنین فضاهایی را هم از ما گرفته است. نحوه زندگی مردم روستا و اغلب کشاورزان برای مردمی که در شهرها زندگی می کنند، بسیار غریب بوده و هیچ شناختی از آن ندارند. مصرف گرایی در شهرها بیداد می کند و شهرنشین ها از نحوه تهیه و تولید مواد غذایی خود هیچ شناختی ندارند. شهرنشین ها از روستاها، آب و هوای خوب، صدای پرندگان، مزارع سر سبز و محصولات تازه به دورند. با رشد گردشگری اکو توریسم و از طرفی پر شدن فروشگاه ها از محصولات ارگانیک، کم کم کنجکاوی مردم شهرها، در این زمینه بیشتر شد و گردشگری کشاورزی به وجود آمد. در ادامه ما می خواهیم شما را از مناطق گردشگری کشاورزی ایران، آشنا می نماییم..

مزرعه گردشگری خورشید که در دماوند 4 کیلومتر به طرف جاده فیروزکوه است و یک مکان تفریحی و استراحت برای گردشگران است این مزرعه دارای  یکی هتل نمکی با الهام از خاصیت شگفت  انگیز نمک برای سلامتی جسم و روح، در محوطه ی مزرعه گردشگری توسط سنگ های نمک ساخته شده است و با چشم انداز زیبای کوه دماوند و کوهستان قره قاج و نیز شهر زیبای دماوند و گیلاوند می باشد. تمامی اتاق ها جنس سنگ نمک می باشد .

پل معلق کابلی چشم‌انداز زیبای پل به قله دماوند، زیبایی آن را دو چندان کرده است، گردشگران میتوانند سوار بر واگن تراکتور به نام دلیجان، اطراف مزرعه را سیاحت کنند و از دیدن گاومیش ها و ماهی کپور در استخر مزرعه در حال زندگی و زاد و ولد می‌باشند لذت ببرند و.، تجربه آرامش‌بخش ماهی‌گیری را از استخر پرورش ماهی داشته باشندوهمچنین برای ناهار ، ماهی کبابی که خودشان صید نموده اند را نوش جان کنند

.

گردشگران می‌توانند، تجربه منحصر به فرد شیردوشی از گاو شیری مزرعه خورشید را داشته باشند، الاغ سواری این سواری بسیار شادی بخش که به عنوان یکی از جذابیت های گردشگری است که اشخصاص  را با شیوه حمل ونقل توسط چهارپایان در سال‌های دور و می‌تواند ارتباط نزدیکی بین گردشگر وحیوانات اهلی برقرار کند.   

حوضچه های بازی  کودکان با حیوانات مثل خرگوش و لاک پشت ،محلی شاد وخنک و انرژی بخش برای کودکان در مزرعه میباشند و در مزرعه خورشید حیوانات اهلی و پرندگان متنوعی برای تولیدات دامی وهمچنین برای آشنایی بیشتر گردشگران پرورش داده میشود.گاو و گاومیش ، خر و الاغ ،بز وبزغاله ،گوسفند وبره از اعضای خانواده حیوانات مزرعه خورشید هستند.

رستوران مزرعه خورشید با سرویس سرو صبحانه وناهار بوفه ؛با نمایی شیشه ای سربسته و فضای روباز فرحبخش و آماده ارائه محصولات لبنی وتولیدی مزرعه میباشد.


سالن اجتماعات مزرعه خورشید با تزئیناتی از پوشش و لباس محلی نقاط مختلف ایران  و با چیدمان تخت‌های سنتی فضایی دلچسب را برای استراحت و یا مراسم وگردهمایی های گردشگران فراهم نموده است و گردشگران در همه گروه‌های سنی می‌توانند فعالیت شاد و جذاب و بازی فرغون سواری را در مزرعه تجربه کنند.

بازی با شن وماسه باعث رشد خلاقیت و تصویر سازی ذهنی کودکان شما میشود ، شما نیز با قدم نهادن در ماسه های مزرعه ،آرامش خاصی را تجربه خواهید کرد.

با سفر به این مکان گردشگری می توانید یک روز خوب و شادی بخش با خانواده داشته باشید.

فریبا سلیمان پور

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۳
فریبا سلیمان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی