سیاه نگار

خبر و روزنامه نگاری

خبر و روزنامه نگاری

تحلیلی و آموزشی

طبقه بندی موضوعی

ضوابط فنس کشی

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱ ق.ظ

سوال:👇

زمینی به متراژ 1000متر مربع به ارتفاع دومتر دیوار کشی شده بدون آسیب به درختان و یا قطع آنها، آیا جزو تغییر کاربری میشود و امور اراضی یا جهاد کشاورزی میتواند نسبت به تخریب آن اقدام کند.

جواب:👇

فنس کشی و احداث دیوار و نرده اطراف اراضی مزروعی ممنوع بوده و سازمانهای جهاد کشاورزی و مدیریتهای تابعه مجاز به صدور مجوز در این رابطه نمی باشند لکن در مورد اراضی کشاورزی که سابقه خسارت از سوی حیوانات وحشی به محصولات در آنها وجود داشته باشد، کمیته ای مرکب از رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و کارشناس مرتبط و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناس مرتبط در این خصوص طی صورتجلسه ای تصمیم گیری نموده و در صورت موافقت، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، نسبت به معرفی متقاضی به سازمان جهاد کشاورزی استان جهت صدور مجوز فنس کشی در اطراف اراضی کشاورزی اقدام می نماید.

فنس کشی بدون پی ریزی ممتد اطراف باغهای دارای اسناد مشاعی، مشروط به آنکه موجب تفکیک و قطعه بندی اراضی نشود با موافقت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بلامانع است.

در مورد باغهای دارای اسناد مالکیت ششدانگ، دیوارکشی به ارتفاع حداکثر تا 120 سانتیمتر و با موافقت رئیس سازمان جهاد کشاورزی و صرفاً پیرامون‌ محدوده ششدانگ باغ مجاز می باشد. دیوار کشی در داخل محدوده ششدانگ باغ به هر نحو که موجب تفکیک و خرد شدن باغ شود، ممنوع است.

ضوابط مربوط به فنس کشی :

 

فنس کشی به باغات تعلق می گیرد و باید زمین آن دارای سند شش دانگ مالکیت باشد

باغ از نوع مثمر و به مرحله ی میوه دهی رسیده باشند و ۳ الی ۴ سال از احداث آن گذشته باشد.

مساحت باغ حداقل 5000 متر باشد و در صورت داشتن شرایط بالا  تکمیل پرونده صورت گرفته در صورت موافقت ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی صدور مجوز دیوار کشی شامل هشتاد سانتی متر  دیوار با استفاده از مصالح ساختمانی و ارتفاع یک متر روی آن به صورت فنس یا نرده خواهد بود.

 

فریبا سلیمان پور کارشناس و مشاور حقوقی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۲
فریبا سلیمان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی